آموزش ها, چیا Chia

آموزش استخراج ارز دیجیتال چیا وهارد دیسک مناسب برای استخراج آن

همانطور که در مقاله قبلی(رمزارز چیا چیست و نحوه استخراج آن چگونه است؟) توضیح کامل ارز چیا داده شد، در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی راجب استخراج این ارز و موارد لیست شده در زیر توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

  • استخر های استخراج ارز دیجیتال چیا Xch
  • اصطلاح فنی رمز ارز چیا
  • زمان مورد انتظار برای استخراج
  • تجهیزات مورد نیاز برای استخراج چیا
  • کدام هارد دیسک برای استخراج رمز ارز چیا مناسب است ؟
  • آموزش نصب بلاک چین چیا Xch در ویندوز
  • آموزش ماینینگ ارز چیا Xch با ویندوز(ساخت پلات)
  • آمورش ویدئویی استخر ارز چیا و روش ماینینگ

استخر های استخراج ارز دیجیتال چیا XCH:

استخر های استخراج ارز دیجیتال چیا Xch

در حال حاضر برای استخراج این ارز استخر های زیادی وجود ندارد. در ادامه به معرفی دو استخراستخراج این ارز می پردازیم .

استخر H Pool:

این استخر چینی یکی از نخستین فارمینگ های ارز چیا به شمار می رود.

استخر Uupool:

این استخر نیز اخیرا امکان استخراج ارز چیا برای کاربران مورد علاقه به این ارز را فراهم نموده است.

اصطلاح فنی رمز ارز چیا:

در شبکه‌ی چیا کوین به فرآیند تشکیل فایل‌های پلات، پلاتینگ گفته می‌شود. در فرآیند پلاتینگ مجموعه‌ای از اطلاعات‌ دارای توابع هش حاصل از الگوریتم رمزنگاری ایجاد می‌شوند و بعد در فرآیند ماینینگ از هش‌های ایجاد شده برای مقایسه‌ی برآورده شدن شرایط استخراج بلاک بعدی استفاده می‌شود. در حالتی که شرایط برآورده شود، در واقع بلاک بعدی شبکه‌ی چیا کوین استخراج شده و فارمرها(ماینرهای شبکه‌ی چیا) پاداشی برابر با ۵ XCH دریافت خواهند کرد.

زمان مورد انتظار برای استخراج ارز چیا:

نحوه استخراج رمز ارز چیا

اگر قبلاً تنها کمی در ارزهای دیجیتال دیگر سرک کشیده باشد، باید بدانید که چیا با همه ی آنها فرق می کند.شباهت این فرآیند با کشاورزی در دنیای واقعی یکی است. برای مثال اگر قصد کشاورزی در یک زمین را داشته باشید، ابتدا باید آن زمین را پاکسازی کنید ( در فرآیند استخراج ابتدا باید هر گونه فایلی که بر روی دستگاه ذخیره سازی خود دارید را پاک کنید) . سپس زمین را شخم بزنید و دانه پاشی کنید ( یک پلات برای چیا آماده کنید). خوب اینجاست که دیگر باید منتظر بنشینید تا محصول شما رشد کند و به بار بنشیند.البته در رابطه با چیا خیلی طول میکشد تا بلاک های چیای شما تولید بشوند.

کمبود استخرهای فارمینگ چیا هم‌اکنون یکی از چالش‌های فارمرهای این پروژه‌ی رمزارزی محسوب می‌شود. در حقیقت با فرض ثابت ماندن شرایط، استخراج چیا با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی در مقابل ۱۹۰۷ پتابایت(فضای ذخیره‌سازی کنونی اختصاص داده شده به شبکه‌ی چیا) به ۱۹۵ روز زمان نیاز دارد. بر همین اساس، کاربران بر اساس داده‌های شبکه در زمان نگارش مقاله و برای استخراج یک بلاک در دوره‌ی منطقی یک الی دو ماهه به ۵۰-۱۰۰ ترابایت فضای خالی نیاز دارند.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج رمز ارز چیا:

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج چیا:

همانطور که گفتیم استخراج چیا فرآیندی زمانبر خواهد بود. بهترین راهکا ر فراهم کردن یک SSD  حجم بالا و سریع است. اینکه بخواهید یک SSD مصرف کننده کوچک با حجم 512 گیگا بایت داشته باشید اصلاً ایده خوبی نیست.

هر پلات 101.4 گیگابایتی رسماً به 350 گیگابایت حافظه موقت نیاز دارد. و سرعت متوسط نوشتن در طول روند پلات بندی متفاوت است و گاهی اوقات به بیش از 100 مگابایت در ثانیه می رسد. اما یک بار دیگر می تواند آنقدر کاهش پیدا کند تا به حوالی صفر هم برسد. وقتی این سرعت افت می کند، معمولاً به معنای استفاده بیشتر از محاسبات و حافظه است. به علاوه، پلات بندی به 4 گیگابایت حافظه نیاز دارد. بنابراین باز هم حافظه های با ظرفیت بالا برای این روند مناسب تر هستند.

در مورد SSD های سریع ، تنها عامل منفی احتمالاً ظرفیت ذخیره سازی خواهد بود. اگر ما از 350 گیگا بایت فضای ذخیره سازی موقتی استفاده کنیم، یعنی یک SSD 2 ترابایتی میتواند حداکثر تا 5 پلات همزمان را اداره کند. اگر شما قصد دارید تعداد پلات های بیشتری را اجرا کنید، به یک SSD با ظرفیت بالاتر یا چندین SSD نیاز خواهید داشت. کامپیوتر شما بابت ساخت هر پلات به 4 گیگا بایت حافظه و 2 رشته CPU نیاز دارد .

در نتیجه : برای استخراج این ارز دیجیتال با یک پردازنده گرافیکی معمولی و یک RAM چهار گیگابایتی کار شما انجام می شود ولی مهمترین موضوع برای استخراج چیا ( هارد دیسک قدرتمند ) می باشد.

کدام هارد دیسک برای استخراج رمز ارز چیا مناسب است ؟

برای استخراج رمز ارز چیا نیاز به هارد دیسک با ظرفیت بالا داریم. و یکی از بهترین‌های هارد دیسک برای استخراج ارز دیجیتال چیا، هارد دیسک SEGATE EXOS STORAGE می باشد. هارد دیسک سری EXOS به طور ویژه برای استخراج ارز دیجیتال چیا و استفاده در مصارف تجاری، شرکت‌ها و دیتاسنترها طراحی شده‌ که دوتا از سری های معروف آن، سری X و سری E هستند.

هارد دیسک SEGATE EXOS STORAGE

در دسته محصولات سری Exos X، هارددیسک‌های Exos X12 و Exos X10 را با ظرفیتی تا ۱۴ ترابایت و سرعت انتقال اطلاعات تا ۲۶۱ مگابایت بر ثانیه طراحی شده . این دسته از درایوهای اینترپرایز در واقع جدیدترین فناوری‌ها را در کنار بهره‌وری بالا در مصرف انرژی و بیشترین تراکم ظرفیت دارد.

در دسته محصولات سری Exos E، محصولاتی با گسترده‌ترین مجموعه قابلیت‌ها را در اختیار دارید. مدل‌هایی نظیر Exos 7E2, Exos 7E8, Exos 5E8, Exos 15E900, Exos 10e2400 و بالاخره Exos 7E2000 با توانایی انتقال داده‌ها تا سرعت ۳۱۵ مگابایت بر ثانیه، در این دسته جا می‌گیرند.

آموزش نصب بلاک چین چیا XCH در ویندوز:

در این مرحله باید نرم افزار متناسب با سیستم خود را با مراجعه به سایت چیا (Chia.Net) دانلود و نصب کنید. بعد از اجرای برنامه‌ی نصب شده در فایروال مجوز دسترسی به شبکه‌ی اینترنت را تایید کنید.

پس از باز شدن نرم افزار شما صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد، در این قسمت با کلیک بر روی CREATE A NIEW PRIVATE KEY یک کیف پول ارز چیا برای شما ایجاد می شود .

Setup

در این مرحله 24 کلمه بازیابی به شما نمایش داده می شود، می بایست این 24 کلمه را به ترتیب یادداشت و در مکانی امن نگهداری کنید. در ادامه با کلیک بر روی گزینه NEXT به مرحله بعدی بروید.(دقت داشته باشید عبارات بازیابی نقش کلید خصوصی را ایفاء می‌کنند و در صورت از دست رفتن و یا گم شدن آن امکان بازیابی وجود نخواهد داشت)

code

پس ار آن نرم افزار از شما در مورد نحوه استخراج ارز چیا با کامپیوترWindows Defender Firewall درخواست دسترسی می‌کند و شما گزینه Allow Access را انتخاب کنید.سپس به سربرگ Full Node بروید همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید . ابتدایی ترین کاری که در نرم افزار چیا انجام می دهد همگام سازی است صبر کنید تا تمامی تغییرات اخیر شبکه را اجرا کند.همگام سازی ممکن است 2 ساعت طول بکشد.

Full Node

وقتی که همگام سازی صورت می گیرد ، دو عدد 1344 و47773 تغییر می کنند و در پایان همگام سازی Status شما به حالت Synched در می آید.(به تصویر زیر دقت کنید)

Synched

آموزش ماینیننگ ارز چیا XCH با ویندوز:

برای ماینینگ چیا به چند پلات نیاز دارید. فارمینگ ارز چیا از دو مرحله تشکیل شده است . در مرحله اول شما یکسری پلات ایجاد می کنید و سپس شمبه استخراج پلات های ایجاد شده بپردازید

برای ساخت پلات مانند تصویر زیر به سربرگ Plots بروید . بر روی گزینه سبزرنگ ADD APLOT کلیک نمایید بدین شکل شما می‌توانید هر تعداد پلاتی که نیاز دارید را بسازید.

Plots

بعد در اولین قسمت از پنجره‌ی نمایش داده شده اندازه‌ی هر پلات را تعیین کنید. در کنار اندازه‌ی هر پلات فضای ذخیره‌سازی موقت مورد نیاز برای ساختن آن هم درج شده است. در قسمت دوم اندازه پلات‌ها را بر طبق فضای ذخیره‌سازی که در اختیار دارید تعیین کنید.

در قدم سوم فولدر موقت و در قدم چهارم فولدر آخر را مشخص کنید(توصیه می‌شود که فولدر موقت بری روی اس.س.دی و فولدر آخر بر روی دیسک سخت انتخاب شود).

استخر ارز چیا و روش ماینینگ:

https://www.aparat.com/v/c9hnQ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *